joi, 2 aprilie 2015

Hrana pt suflet: Grimpow.Drumul nevazut - Rafael Abalos

Buna, in semestrul intai de facultate m-am axat pe cititul materialelor pt cursuri si nu prea am avut timp sa mai citesc si ceva pentru sufletul meu, pana cand simteam o nevoie nebuna sa citesc ceva pentru mine , care sa nu aibe legatura cu neurostiinte,biologie,psihologie sau statistica. Mai demult am castigat pe pagina Palarisme 4 carti printre care si Grimpow.Drumul nevazut scrisa de Rafael Abalos la care mi-a atras atentia coperta cu simbolul ouroboros (sarpele care isi musca coada formand un cerc) si pentru ca scurta descriere de pe spate trimite cu cateva secole bune in trecut.


Bun, deci ce e pana la urma cu cartea asta?Pai, reteta suna cam asa : un tanar si un lotru ,se adauga un cavaler misterios, o legenda arhicunoscuta, date si nume istorice reale, care se amesteca la un loc iar peste acest amestec se aduga o lupta intre cunoastere si ignoranta, cat mai multe angrame si ghicitori logice si cel mai important lucru de adugat e magia.Amestecul trebuie plasat timp de aproape un an in secolul al XIV-lea, in plina era a inchizitiei, iar ultimul pas consta in adugarea unor valori precum prietenia, daruirea, perseverenta chiar si asumarea riscurilor- daca reteta e urmata corect o sa obtineti Grimpow.Drumul nevazut.

Totul ar fi simplu si frumos daca nu ar fi obiectul acela magic,pe care autorul e la un singur pas de al transforma intr-un personaj propriu zis, dar totusi nu il ridica la acest  nivel lasandu-l alaturi de un ravas si un sigiliu sa fie un indrumator pentru personajele principale si un fir de legatura intre secolele trecute si cele ce vor urma.Anagramele ,ghicitorile si jocurile de cuvinte sunt punctul forte ale cartii, acum fie vorba intre noi, pe mine m-a enervat o anagrama asa de tare incat am luat o foaie si un pix nu  am trecut la pagina urmatoare pana nu am rezolvat-o.
Pana nu am terminat cartea nu eram sigura daca mai mult imi place cartea sau ma enervaza.Face parte din categoria cartilor care te lasa o pagina doua sa crezi ca te-ai prins despre ce urmeaza iar pe a treia pagina iti zice sezi bland ca nu e chiar asa cum crezi tu.
Din partea mea cartea a primit 5 stelute pe goodreaders si o recomand celor carora le place sa citeasca in general si in special celor care adora caltoriile in timp prin intermediul cartilor, iubitorilor de istorie si celor care le plac operele presarate cu putina magie.

Va palce sa cititi?Daca da ce genuri preferati?Ce parere aveti de rubrica aceasta?Dar de carte?
Raspunsurile le astept cu drag in coemntarii , precum si alte sugestii.
Va pup :*
Reacții:

Un comentariu:

  1. Nu suna deloc rau descrierea ta. :D Am sa caut cartea la vara, cand termin cu licenta. :)))

    RăspundețiȘtergere