marți, 30 iulie 2013

Dukan :primele 2 faze ale regimului

Buna fetelor !!!
Off topic :  Incepand de azi o sa extind tematica blogului , o sa scriu articole despre dukan si experenta mea cu aceasta dieta , retete , o sa postez si machiaje , do it yourself  , melodi si ce imi mai vine in minte :D

Si acum revenim la oile noastre , cele noi  , o cititoare m-a rugat sa bag articole cu dukan , cum mie mi-au fost si inca imi sunt de ajutor unele blog-uri/site-uri cu aceasta tematica o sa ma bag si eu cu unele postari pe aceiasi tema.
Sursa

Pierre Dukan , este doctorul care a dezvoltat dieta cu acelasi nume  ,timp de 30 de ani,  si prin 2000 , daca ma mai tine memoria, a publicat-o in cartea ~Je ne sais pas maigrir~(Nu stiu sa slabesc) , in carte se explica totul de la A la Z ,cum reactioneaza organismul la 100 calori de unt si 100 de calori de peste , retete si tot ce vreti sa stiti.Eu nu am citit cartea , am gasit un site unde era rezumata cartea si o sa o rezum si mai mult .

Principiile dukan

Dieta e mai mult un paln de slabire , are 4 etape fiecare fiind diferit de la o persoana la alta , de aceea recomand sa faceti testul de aici ,ca sa aflati cat timp trebuie sa tineti foecare etapa si la ce greutate ar trebui sa ajungeti.
Prima etapa > etapa de atac dureaza intre 3 si 10 zile si sunt permise doar proteinele , va zic imediat  mai exact.Mentionez ca nu e limita la cantitate ,  dar sa nu depasiti bunul simt , si nici la ore , iar la sport e vorba de 20 de minute de mers pe jos.
Alimente permise in faza de atac  , nici un aliment in plus :
Taratele de ovaz , sunt obligatorii , 1 lingura si jumate pe zi
Cotletul si ficatul de vitel si carnea de vita partile cu putine grasimi
Ficatul de pasare si vita (evitati-le daca aveti probleme cu colesterolul)
Pestele  , este permis orice tip(macro , cod, crap ,etc .) sunt autorizate si conservele de peste in suc propriu.
Fructe de mare :crevetii, crabul, homarul, langustele, langustinele, stridiile, midiile, molustele si cochiliie Saint-Jacques.
Carnea de pasare , evitand rata si gasca sunt extrem de grase , de asemenea se evita pielea si aripioarele pasarilor
Carnea de iepure , este extrem de slaba si este permisa orice parte a acestuia
Oua ,de gaina/ prepelita , iar problema cu colesterolul , sunt recoamndate 3-4 oua cu galbenusri pe saptamana , iar la albus nu este limta ,el find singura proteina pura .
Iaurturi si branzeturi degresate cu 0%-1% grasime , iaurturile cu fructe nu sunt permise.

Alimentele de mai sus le puteti combina cum va trece prin cap , si mai exista si asa numitele extra categori de alimente , habar nu am de ce le zice asa , dar aici intra :
Cafea si ceai , atentie la ceai sa nu fie cu fructe , in ce cantitate doriti , si indulcite cu indulcitor , zaharul este total interzis .
Otetul , contimentele de toate mamele , sarea cu un consum mai redus decat normal , eu am scos-o de tot o perioada .
Apa plata si minerala si gumele de mestecat fara zahar

La prima vedere stiu ca pare apa paie si bataie dar nu e asa , aici gasiti multe retete care va ajuta sa evitati  monotonia .

Faza a doua : cea de croaziera , dureaza pana cand ajungeti la greutate dorita / sau pana cand nu  mai puteti continua . Aici  se ridica doza de tarate de ovaz la 2 linguri iar mersul pe jos la 30  de minute , iar pe langa alimentele de la faza de ataca veti voie legume dar nu ori cum si trebuie alternate, cel mai bine e o zi si o zi , adica azi mancati alimentele permise in atac si legume  iar maine doar cele permise in atac.Aici aveti voie 2 linguri de ulei pe saptamana  si iaurturi cu fructe 2 pe spatamana desi eu nu am consumat cu fructe.
Legumele permise sunt : anghinare, sparanghel, vânătă, sfeclă roșie, sfeclă, broccoli, morcovi, țelină, ciuperci, varză de toate felurile (de Bruxelles, conopidă, guile, varză roșie), miez de palmier, castravete, dovlecel, andivă, spanac, fenicul, salată creață, fasole verde, napi, ceapă, măcriș, praz, ardei, dovleac, ridiche, salată verde, soia, roșii. 

Eu recomand sa va faceti plinul la frigider cu alimentele necesare , tatele de ovaz se consuma cel mai usor amestecate cu iaurt ,ar mai fi de precizat ca in primele zile e posibil sa va ingrasati , o sa retienti apa  sfatul meu e sa nu va cantariti zilnic , o data pe saptamana  ar fi ok , si sa nu renutati daca va treziti cu 2 kg in plus e doar apa care osa se elimine .Si daca sunteti pofticioase guma de mestecat/bomboanele mentolate fara zahar sunt aliatul cel mai bun.Cam atat ar fi de zis , ori ce intrebare o astept cu drag in casuta de comentari sau pe e-mail la madalina_35_mada@yahoo.comSper ca va fost de ajutor ca sa vedeti  rezultatele mele intrati aici.

V-am pupat !!!
Reacții:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu